Monday, February 25, 2013

ku merindu~

holla holi ku beri nama cikebum cikebum >.< (bace ayat tu laju2 tau, kalau x , bace balik semule :P )
assalamualaikum readers :) sihat ? alhamdulillah . kalau x sihat tu , pegi lah berubat ye , jagelah kurniaan hidup yg Allah dah bagi kat diri kite nie :) [ kan dah bertazkirah aq nie, huhu .. sebagai peringatan je ]

huishhh ! dah lame kau jah , aku x update blog nie . ni yang rase rinduu nie .. hahaha ! ehh korangg , banyak bende sebenarnye aku nak cerita nie . kalau nak cerita satu-satu memang x lah kan . :P tapi , kalau ade mase , insyaallah , aku akan cerita satu-satu . so , secara kronologi nya cerita aq ialah :
keluar plkn (mac 2012) -> dok rumah melangak je keje sambil tunggu result SPM -> dapat result SPM ->  pegi belajar kat kolej kat Melaka (bulan mei) [masok kolej nie sebab pasrah ngn result] -> dapat tawaran poli -> pegi belajar poli -> final exam -> habis semester pertama -> tunggu result finel exam -> masuk belajar balik -> semester 2 (disember 2012) - sekarang (februari 2013) !

haa~ ! nampak x dah berapa lama aku x update blog yang dah tah macam ape nie . haha !
okey ! time aku belajar kat melaka , dalam 2 bulan tu , ramai jugak la membe yang aku kenal , dan memang tidak dinafikan lagi , kawan-kawan aku yang terpisah dari sekolah rendah nak masuk sekolah menengah juga ditemui kembali ketika melanjutkan pelajaran di IPT . x percaya ? x caya sudah :P haha !

Now ! aku nak habaq kat hampa semua time aku study kat melaka. aku tinggal kat sebuah rumah ala-ala apartment mcm tu . 1 rumah di muatkan untuk sepuluh orang saje . RINDU nye kat bebudak dalam rumah tu n kawan-kawan kat situ . dalam rumah aku ade budak pahang 4 orang , malaka sorang ( india ) n negeri sembilan 5 orang ( termasuk aku ) . rindu nak tengok dyorang gaduh-gaduh , masak same-same , g jalan bandar melaka semua tu >.< serius aku cakap , walaupun rumah aq nak g kolej lame aku yg sejam tu , sampai sekarang aku x pegi melawat diorang lagi :( haishh busy-busy .

Time kat kolej tu , aq dok kat tingkat 21 tau ! gile x gayat , rasse macam nak terjun je , dye punye beranda pulak menghadap highway melaka-johor . pehh ! tengok kenderaan yang lalu lalang tu mcm mainan je , time tu laa aku berimaginasi kalau tgh duduk sorang-sorang kat beranda tu . Memang superb habis lah dudok tingkat 21 tu , lame-lame aku dapat hilang rase gayat aku kejap bile tengok bawah kat tempat yg tinggi tu :P yang x leh bla 'kes bakar rumah' hahaa ! bende tu terjadi apabila sorang membe frust ngn ex dye . habis diari dye bakar kat beranda rumah tu . yang memang aku x leh lupe pasal topap . time tu yang tinggal kat dalm rumah nie 4 orang termasuk aku , yang budak rumah lain pergi mane tah . ni dialog kitorang .

aku : eh , ni topap 5 celcom ni sape punye ?
eika : alah , da gune tu , ko buang je laa .
aku : x gune lagi laa , kalo x , buat ape aq tanye senget :P haha .
eika , eein , eila : yeke ? bak tengok .
eika : *cek dompet kot-kot topap dye , tapi dye kate tu bukan topap dye .
eila : aku beli topap 10 celcom tadi , dah gune dah pun .
eein : aq pun dah gune topap .
eika : haa ! mybe topap budak2 rumah kot . (sambil buat muke jahat ) ape kate , kite share 4 orang . bile dyorang balik , tanye ade nampak topap ke x , kite jawab x , okey ?
aku , eein ,eila : okey . deal !
eika : okey , kak ( gelaran aku kat dlm rumah tu , walaupun kitowg sebaya ) , pakai no. ko , ko share topap nie sowg singgit .
aku : alaa~ klo camtu aq dpt sikit je laa :(
eein : a'ah kan .
eila n eika : a'ah , kesian ko kak .
aku : x pelaa , janji dapat topap free . ( sambil gores kat topap n share topap free )
eika , eila , eein : okey , dah dapat ! (sambil senyum mcm setang , termasuk aku )
*beberape jam kemudian
eika : *belek2 dompet dye balik n teringat topap yg dye beli petang tadi ade 4 keping , tapi tinggal 3 keping .
eila : ko kenape ?
eika : topap aku hilang :(
aku : hahahaha ! tah2 , tadi tu topap ko x ? hahaha !
eein : hahaha ! padan muke ko lehaa ( eika ) selok ngat nok kene kan orang . hahaha !
eika : huaaaa ~ !! x pelaa , aq sedekah :( huaaaaa !!
 
aku,eein,eila :  hahahahaha ! (gelak sampai menangis) 

hahaha ! pengajaran dari cerita relaiti ini , jangan sesekali berniat jahat , kan dah kene . hahaha !
sehari sebelum aku nak angkat kaki dari kolej tu , kitorang budak-budak rumah , aku , eika , eein , eila , emal ngn qhufa, keluar makan malam dalam pukul sembilan . time tu memang niat nak keluar makan je , tapi x tulis name kat guard kolej . tengah makan-makn , lepak-lepak , tengok jam dah nak pukul sebelas , kang kalau masuk kolej , kene bayar denda dah la masuk lambat x tulis nama pulak tu, lepas tu , kitorang pon tukar niat , nak fly kolej sampai pagi besok . hahaha ! malam tu x tido wehh . pergi karok . pergi pantai ion , pergi makan mcd , pergi majlis pembandaran melaka lepak kat dataran tu . sampai pukul 6 pagi sebelum balik kolej balik . haishh . keja gila 1st time aku buat . hahaha ! esoknya aku dah kene packing2 barang + setel-setel kan hal kolej . malam tu pulak , terpaksalah berpisah dengan diorang :') sambil peluk-peluk . really KENANGAN TERINDAH !

x lupe jugak kat membe2 kelas aku yang aku teramat rindu nak lepak petang2 ngn diaorang , mira , eilya , shahira,  marliyana , azwa , shafiqah , nisa , xperia (haha ! ) n ramai lagi . rindu sangat >.<

tu baru cerita aku time belajar kat melaka . haisshh , bile la ade mase nak meet up ng diorang ni kan ? n aku nak cakap aku rindu semua yang aku kenal .. k la , bateri laptop pon dah nak habis , sampai sini saje aku taip .
ayat tunggang langgang tahap kerbau ,
skema tahap kura-kura , 
kalau ade mase aku taip lagi tau !
sekian sampai disini saja .
adioss , salam :) take care my readers . thank you !
# btw ! happy birthday hasnuha fatihin :D

No comments:

Post a Comment

cotcet cotcet anda ..